Här hittar du svaren på några av de vanligaste frågorna som kommer till oss. Undrar du över något annat? Tveka inte att kontakta oss, vi är bara ett samtal eller mail bort!
Du kan enkelt lägga en beställning via vår webbshop, läs nedan hur en sådan beställning går till. Det går också bra att beställa via mail, telefon eller genom att boka ett fysiskt eller digitalt möte med någon av våra säljare.
Ja! Du får alltid se ett korrektur, dvs en digital skiss med en illustration på hur märkningen blir på produkten du vill beställa. Då kan du se var trycket placeras och vilken storlek det blir på trycket. Korrekturet måste alltid godkännas innan produktion. Efter godkänt korrektur är din beställning bindande.
På vissa produkter är det möjligt att göra ett provtryck, det görs då mot en tilläggskostnad. Om du är intresserad av detta så ange det vid din beställning eller förfrågan så undersöker vi vilka möjligheter som finns på just den produkt du är intresserad av.
I normalfallet så skickas en faktura efter leverans med 30 dagar betalningsvillkor. Kreditprövning sker alltid på nya kunder och förskott kan krävas på de kunder som har låg kreditvärdighet eller är nystartade. Kortbetalning är även möjlig.
Normalt 2-3 veckor efter godkänt korrektur. Vissa artiklar går att få fram snabbare. Var tydlig med att ge oss din eventuella deadline vid beställning.
Expressleverans är möjligt på vissa produkter. Återkom till oss med vilken produkt du är intresserad av så undersöker vi möjligheterna.
Normalt skickas alla våra paket med företagspaket eller bud. Vi skickar med olika speditörer så som Postnord, Schenker, DHL, GLS, UPS samt lokala budföretag. Andra typer av fraktalternativ är möjliga vid förfrågan.
Det är också möjligt att få leverans till fler än en adress.
Vektoriserat eps format.
Om du inte har en EPS-fil kan vi hjälpa dig att ta fram en mot en avgift. Återkom med vilka underlag du har så återkommer vi med ett kostnadsförslag.
Ja, hemsidan är ett ?skyltfönster?. Vi har en mängd artiklar som vi kan få tag på. Återkom gärna med din förfrågan om det är någon speciell produkt du är ute efter och som du inte hittar i vår webbshop.
Beställ enkelt i vår webbshop genom att följa stegen nedan eller maila din order till oss på info@segmenta.se.
Oavsett hur du lägger din beställning får du alltid en orderbekräftelse. Om du beställer produkter med märkning så återkommer vi alltid med ett korrektur (en digital skiss på den design du önskar). Du behöver sedan godkänna korrekturet för att din order ska bli bindande.
Hitta det du söker genom att klicka dig runt bland våra olika kategorier eller använd vår sökfunktion.
När du hittat det du söker klickar du dig in på produkten för att se mer produktinformation, priser, färgalternativ, minsta antal och info om märkningsmetoder.
Saknar du någon information är du välkommen att kontakta oss med kompletterande frågor via vår mail info@segmenta.se eller ringa oss på 08-751 00 00.
När du bestämt vad du vill beställa väljer du färg, antal och om du önskar någon märkning - det går att beställa produkter både med och utan märkning. Lägg produkten i varukorgen.
Klar? Om inte, fortsätt handla annars gå vidare till kassan.
I kassan ser du en sammanställning av din order, kontrollera gärna så att allt stämmer innan du fortsätter med följande steg:
Fyll i dina uppgifter
Ange dina kontakt- och företagsuppgifter, fakturaadress och leveransadress.
Bifoga tryckfil
Om produkten ska märkas bifogar du här din tryckfil, t ex den logotyp ni vill märka produkten med. Vi önskar få tryckfilen som en vektorfil, vilket vanligast är en EPS-fil. Ibland kan även en PDF fungera, men då krävs en upplösning på minst 300 dpi. Kontakta oss så hjälper vi dig gärna!
Godkänn villkor
Här kan du ta del av våra villkor. Bocka i rutan för att godkänna villkoren för att kunna slutföra din beställning.
Ange övrig information
Om du vill komplettera med någon ytterligare information, till exempel om du har någon särskild deadline eller information om leveransen, kan du ange det i ett separat fält.
Bekräfta beställning
Slutför beställningen på knappen "Slutför köp".
Klart!
När du lagt din beställning får du inom kort en orderbekräftelse skickad till din e-post. En kopia skickas också till vår orderavdelning. Därefter kommer någon av oss på Segmenta ta vid och återkomma till dig med ett korrektur (en skiss på önskad märkning). Korrekturet behöver godkännas innan din order är bindande.
Normalt är leveranstiden ca 2-3 veckor efter godkänt korrektur. Den kan variera något mellan olika produkter och märkningsmetoder.
Önskar du snabbare leverans? Kontakta oss med dina önskemål!
Leveransen kan ske direkt från någon av våra tryckerier, eller så kommer den från oss. Den skickas med företagspaket under kontorstid, om inget annat avtalats. Det är därför viktigt att det under kontorstid finns bemanning på din valda leveransadress.
Betalning sker mot faktura 30 dagar efter kreditprövning. Fakturering sker efter leverans. Kortbetalning är möjligt.
Kreditprövning sker alltid på nya kunder. Förskottsbetalning kan krävas i de fall där kund har låg kreditvärdighet eller om företaget är nystartat. Har du önskemål om andra betalningsvillkor är du alltid välkommen att kontakta oss.
Sammanställ din beställning med nedan information och maila den till info@segmenta.se.
- Produktnamn, få gärna med länken till produkten på vår hemsida
- Färg på produkten/produkterna
- Antal
- Storlekar
- Om du önskar någon märkning - bifoga gärna logotypen och ange färg på trycket
- Eventuell deadline
- Kontaktperson med e-post och telefonnummer
- Organisationsnummer
- Leverans och fakturaadress
När du lagt din beställning får du inom kort en orderbekräftelse skickad till din e-post. En kopia skickas också till vår orderavdelning. Därefter kommer någon av oss på Segmenta ta vid och återkomma till dig med ett korrektur (en skiss på önskad märkning). Korrekturet behöver godkännas innan din order är bindande.
Du kan också lägga din beställning via telefon 08-751 00 00 eller genom att boka ett fysiskt eller digitalt möte med någon av våra säljare.